Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Eva Lundin - 17 februari 2015 20:58

Samhället går ut på att passa in. Man ska se ut på ett speciellt,man ska gå på krogen och festa till,man ska va trådsmal,sminka sej,man ska leva i ett förhållande och ha moderna kläder osv.

Passar man inte in den mallen blir man kallad annorlunda och man blir lätt utanför. 

Så galet och fel ! 

Man ska se varandras olikheter och se en tillgång att det faktiskt är helt ok att vara annorlunda men unik som person.

Jag själv fick ord som barn,sminkar du dej inte får du aldrig en kille. Du måste gå på krogen,där har man kul !

Hur kul kan de va att hälla i sej massa alkohol,man mår dåligt och kommer inte ihåg vad som hände kvällen innan.

Bara detta med att välja ett liv utan förhållande,de e ju så totalt fel för vara ensam går ju inte. Men jag trivs väldigt bra med de. Ha massa sex partners är ju inne i vårt samhälle. Men jag e stolt över att jag vågat vara annorlunda. Jag är nöjd med mej själv,älskar gå i mys kläder,är en sport nörd men gör inget för jag älskar sport och de gör mej lycklig.

Alla är vi olika men alla ska va lika mycket värda för de. De e en tillgång att vi är olika !

Våga stå upp för vem du är !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards